De overtocht van Coruna naar Porto (1)

2 mei 2013 - La Coruña, Spanje

Oke, nu het reisverslag van onze 30 urige overtocht. Waar zal ik beginnen. Laat ik eerst beginnen met zeeziekte. Ik weet nu wat het is. Bij het verlaten van de haven om 04.00 uur (donker) kregen we een stevige zeegang voor de kiezen. Nog van de storm van de dag daarvoor. Ik zat achter het roer (stuur) en was zeer druk met de (1) navigatie, sturen en bestuderen van de details op de kaart. De avond daarvoor hadden we het iets te laat gemaakt en (2) enkele whiskeys gedronken. Bij het opstaan om 03.30 uur had ik te (3) weinig kleding aangedaan waardoor ik het direct koud had. Ik begon de dag met een (4) kop koffie. Deze 4 aspecten zorgden ervoor dat ik zeeziek werd. Echt Zeeziek. Vreselijk Zeeziek. Groen van ellende van 05.00 uur tot 11.00 uur. Je kent het mischien wel. spugen tot er niets meer is en dan doorgaan met spugen. Gisteren maakte we de boot schoon en natuurlijk Rob vond de restanten van mijn maag aan de zijkant van de boot. Weer wat geleerd. Wanneer je weet dat je een stevige zeegang krijgt zorg dan dat je goed uitgerust bent, geen alcohol in je bloed hebt, een goed ontbijt neemt met zeeziekte pil en dat je het niet koud kan krijgen. Een zeer vervelend begin van deze trip.

1. Domien:
    4 mei 2013
    Je bent nooit te oud om te leren...
  2. Zusje:
    4 mei 2013
    En weer zijn we blij dat jullie veilig zijn aangekomen! Goed om te horen. Zeeziekte is verschrikkelijk! Weet ik uit eigen ervaring.. Nog een nachtje slapen dan komen Den, Stephan en Karin jullie je team versterken.