Eindbestemming Torrevieja

14 mei 2013 - Torrevieja, Spanje

Eindelijk en gelukkig zijn we gisteravond rond 23.00 uur aangekomen in Torrevieja de marina (haven) waar onze trots komt te liggen. Na een slopende 36 uren stampen tegen golven en wind is de eindbestemming bereikt. We hebben in totaal ruim 1500 mijlen (ongeveer 2600 km) gevaren. We hebben de eerste week 2 stormen gehad, de tweede week vooral windstilte en de derde week wind tegen. De route ging van de Golf van Biskaje naar de Atlantische Oceaan en via de straat van Gibraltar naar de Middellandsezee. Wat we geleerd hebben is dat het weer zich niet laat plannen. Het weer houdt geen rekening met vliegtickets en met weerbarstige Portugezen.

We hebben steeds heerlijke familie en vrienden aan boord gehad die ons wilde helpen om onze boot in Torrevieja te krijgen. De eerste week was het meest spannend qua windsterkte en onvoorspelbaarheid. Fred, Rob, Ruben en Joris hebben een week meegemaakt die ze niet snel zullen vergeten. De tweede week stond in het teken van windstilte. we hebben heel veel op de motor gevaren maar denk niet dat we de aandacht konden laten verslappen. De vele visnetten langs de kust van Portugal zorgden voor veel stress zeker 's nachts. Dennis en Stephan hebben tijdens hun nachtelijke wachturen met de schijwerper voor op de plecht gestaan. De laatste etappe was heftig vanwege de felle tegenwind. Tijdens deze dagen is de zeeziekte steeds meegevaren en zijn heel wat magen geleegd (Sanne en Sanne).

Al met al een reis om nooit te vergeten. Karin en ik zijn onze reisgenoten heel dankbaar en zijn ook blij met al onze volgers in Nederland. Het is hartverwarmend om te zien hoeveel familie, vrienden en collega's onze reis gevolgd hebben.

Nu we in onze thuishaven zijn sluiten we ook deze reisblog. Nogmaals iedereen heel veel dank en kussen van ons.

Tot ziens. Karin en Ron

1. Rivka van Woudenberg:
    14 mei 2013
    Wat een geweldige tip! Fijn dat jullie er zijn. Hopelijk kunnen de bikini's aan en jullie nog even genieten van de zon! Tot
    Volgende week!
  2. Zusje:
    14 mei 2013
    Tot heel snel daar!!!!! Ik wil ook;-) xx
  3. Roger:
    15 mei 2013
    Heerlijk meegenoten! Op naar het volgende avontuur :-)
  4. Ad en Judith:
    15 mei 2013
    Gelukkig jullie zijn er. wat een enerverende rit. een levenservaring.
    we hopen gauw de boot wederom te bewonderen in het waarschijnlijk mooie spanje (nog nooit geweest in Spanje)
  5. Sandra:
    15 mei 2013
    Wat een heerlijke verhalen! Leuk om jullie zo te kunnen volgen en de foto's zien er te gek uit. Gefeliciteerd lieverds, met jullie prachtig speelgoed en met het knap staaltje zeemansschap!

liefs, Sandra
  6. Judith Abel:
    lieve Ron en Karin,
    Fantastisch, dat jullie veilig zijn aangekomen!!!!
    Geniet nog een paar dagen van elkaar en jullie paleisje.

heel veel liefs, fred en juud
  7. Ineke:
    16 mei 2013
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Hoop dat het weer nu wel mee zit ! Nog fijne dagen en tot snel . Dikke kus